مراقبت روزانه برای داشتن پوست سالم و درخشان

 پوست سالم و درخشان چه شرایطی دارد 

داشتن پوست سالم و درخشان رویایی هر فردی است اما تحقق این رویا به آسانی نیست و حتی سخت هم هست. برای داشتن پوست سالم و درخشان به مدت زمان طولانی نیاز است تا نتیجه مطلوب حاصل شود.

تصور کنید در همه این سال ها بدون اینکه متوجه شوید پوست خود را خراب و مورد آسیب قرار داده اید، پس حداقل 10 درصد از این سال هایی که گذشته را به سلامت پوست سالم و درخشان خود اختصاص دهید تا کاملا بهبودی و سلامت پوست شما اتفاق بیفتد. دستیابی به پوست سالم و درخشان فرایندی کوتاه مدت نیست و نیازمند صبر بالا و مراقبت عالی است.

اما در این زندگی پرمشغله که همه ما در آن درگیر هستیم صرف زمان زیادی برای درمان و نوازش پوست خود تقریبا امکان پذیر نیست . ما در این راه (داشتن پوست سالم و درخشان) به تعدادی از محصولات مناطق متفاوت نیاز داریم تا همه آنها را به صورت مجزا و درست استفاده کنیم.

حال ما به تعداد انگشت شماری از محصولات و تنوع بسیار بالایی برای رسیدن به پوست سالم و درخشان نیاز داریم.

سخت به نظر می رسد؟ بنابراین راه دیگری برای رسیدن به پوست سالم و درخشان خود با روشی دیگر و کوتاه تر وجود دارد؟ پاسخ قطعا بله است.

راه حلهای مورد نیاز 

سه مورد مهم که پوست به صورت روزانه به آن نیاز دارد، پاکسازی، درمان و مرطوب کردن است. پاکسازی برای پاکیزه کردن پوست است. درمان دغدغه مناسب برای پوست شما است و مرطوب کننده، فعال کردن آبرسانی طبیعی و رطوبت رسانی به سلول های پوست است.

این مثلث برای رسیدن به پوست سالم و درخشان در طول زمان بسیار عالی است.

حتما از محصولات مراقبت از پوست که گیاهی و طبیعی هستند استفاده کنید. ما در طول شبانه روز از محصولات آرایشی روی پوست صورت استفادع می کنیم، مثل رژلب، کرم پودر و کرم صورت. تقریبا هر محصول آرایشی وبهداشتی در ترکیب خود از مقداری مواد شیمیایی برخوردار است .

بنابراین مراقبت از عزیزان خود با محصولات مراقبت از پوست طبیعی و گیاهی امری مهم و حیاطی است تا پوست ما در شب مداوا شود و آمادگی تحمل مواد شیمیایی مخلوط در محصولاتی که از آنها در طول روز استفاده می کنیم داشته باشد.

استفاده از محصولات مراقبت از پوست گیاهی پوشش مناسبی روی پوست شما ایجاد می کند تا مانع ورود مواد شیمیایی یه منافذ پوست و آسیب رساندن به آنها جلوگیری کند.

استفاده از محصولات طبیعی برای محافظت و مراقبت کامل از پوست سالم و درخشان واقعا ضروری است . بنابراین در ادامه راهنمایی سه مرحله ای اساسی مراقبت از پوست طبیعی روزانه است . که من شخصا علاقه دارم پس باید شروع کنیم.

 

1- پاکسازی پوست 

آیا واقعا لازم است در این مورد توضیخاتی ارائه دهم که چرا تمیز کردن صورت حداقل دو بار در روز ضروری است ؟

پوست سالم و درخشانبا وجود تمام نا خالصی ها و آلودگی ها که در طول شبانه روز با صورت ما در ارتباط هستند باید برای تمیز کردن پوست صورت آن را عمیقا شست . شستشو با تمیز کردن فرق دارد و باید فقط سه یا چهار بار در هفته انجام شود. بنابراین در روزهای جایگزین ( روز هایی که شستشو انجام نمی دهیم ) باید صورت را اسکراپ کنید.

طریقه استفاده :

 مقدار مورد نیاز مواد شوینده را در دست خود بگیرید و به آرامی صورت خود را با حرکات دایره ای دست و رو به بالا مالش دهید. مالش با حرکات رو به بالا پوست شما را بلند می کند و از افتادگی آن جلوگیری می کند. حداقل دو دقیقه به تمیز کردن صورت خود ادامه دهید، با کشیدن حوله صورت خود را بششوید و خشک کنید. از مالیدن حوله به پوست صورت خودداری کنید . قبل از ادامه مرحله بعد 2 دقیقه صبر کنید.

اکنون چیزی که باید مد نظر داشته باشید نوع پوست شما است . هر نوع پوست تفاوت دارد و طبیعتا نیاز های آن هم متفاوت است.

 

 

 

 

پوست خشک:

 برای افراد که پوست خشک دارند، باید شوینده ای پیدا کنند که آبرسان باشد . هنگامی که سلول های پوست شما  آب طبیعی نداشته باشند، پوست خشک و خراشیده می شود. بنابراین برای برآورده کردن این هدف هیدراتاسیون ، باید شستشو صورت را پیدا کنید که ماهیت آبرسانی داشته باشد. همچنین می توانید از شوینده های صورتکه حاوی روغن های مورد نیاز یا آلوورا باشند استفاده کنیم.

 پوست معمولی :

 

افرادی که پوست معمولی دارند می توانند از هر نوع شوینده ای به جز اناوع کنترل کننده چربی استفاده کنند. شستشو صورت با کنترل کننده روغن برای پاک کردن چربی بیش از حد پوست است و پوست معمولی به این مورد نیاز ندارد. بنابراین می توانیم از آبرسان، مرطوب کننده یا هر نوع شستشوی طبیعی صورت استفاده کرد.

 

پوست چرب:

پوست چرب در فصل گرما می تواند بیشترین تحریک را از خود نشان دهد. اگر پوست شما چرب است به احتمال زیاد فاقد رطوبت است. برای غلبه بر این مشکل پوست تمایل به چرب شدن دارد. بنابراین، شما باید تا جایی که می توانید به صورت خود آبرسانی کنید. پس از شستشوی صورت که بعد از این عمل پوست خشک می شود آبرسانی کنید، شوینده ای انتهاب کنید که به اندازه کافی مرطوب کننده باشد.

 

پوست مختلط:

اگر شما پوست مختلط دارید، ممکن است پوست شما هم فاقد رطوبت و هم فاقد آبرسان باشد . به طور کلی قسمت چرب صورت ناحیه T صورت است. شستشو دهنده ای پیدا کنید که هر دو نیاز ( رطوبت و آبرسانی ) را برطرف کند.

پوست سالم صورت

2- تونر پوست 

 

شما با توجه به نوع پوست صورت را شستشو داده اید در حال حاضر مجدد مانند شستشوی صورت، تونر برای نوع پوست نیز عرصه می گردد.

اگر هیچ کاری برای صورت خود انجام نمی دهید، هیچ کرم دور چشم خاصی، کرم  مخصوص آکنه، کرم کاهش دهنده جوش، تونر جوابگو است . تونر ها معمولا ماهیتا منافذ پوست را سفت می کنند و به باز شدن منافذ کمک می کنند .

منافذ بزرگ را کوچک می کنند این کار به کاهش مقدار آلودگی به منافذ باز پوست کمک زیادی می کند و در نتیجه پوست را از داخل تمیز می کند.

هنگامی که پوست شما از داخل تمیز می شود. مشکلات مربوط به پوست مثل آکنه، جوش، جای زخم و غیره با گذشت زمان کم می شود با توجه به نیاز خود، تونر مناسب و مطلوبی انتخاب کنید.

روش استفاده از تونر

مقدار کمی از تونر را روی یک پد پنبه ای بریزید، به آرامی روی پوست خود از ناحیه بینی شروع کنید پس از انجام این کار تونر بگذارید تا  خشک و جذب پوست شود.

3- مرطوب کردن پوست: 

مراقبت اولیه از پوست سالم و درخشان به آخرین مرحله مهم یعنی مرطوب کردن صورت ختم می شود.

یک مرطوب کننده با توجه به نوع پوست خود انتخاب کنید. هر چند که پوست شما نیاز به آبرسانی و مرطوب کنندگی داشته باشد. مرطوب کردن صورت شما کاملا به عنوان یک سپر محافظ عمل می کند .که از مواد شیمیایی در برابر محصولات آرایشی شما محافظت می کند تا وارد منافذ باز پوست صاف و شفاف شما نشود و به پوست آسیب برساند. یک مرطوب کننده با خاصیت SPF یک امتیاز مثبت است.

مرطوب کننده به بسته شدن روغن ها و آب طبیعی پوست کمک می کند و همچنین آبرسانی یا مرطوب سازی اضافی مورد نیاز پوست شما را فراهم می کند.

طریقه استفاده از مرطوب کنندها

مقدار مورد نیاز از کرم را در دستان خود قرار دهید و کرم را بین دستان خود مالش دهید تا کمی گرم شود گرم کردن کرم کمک می کند تا به راحتی در پوست شما جذب شود.

پس از گرم شدن، کرم را روی صورت خود مالش دهید حداقل دولایه از مرطوب کننده را روی صورت خود بمالید که این کار برای داشتن پوست صاف و شاداب مفید است.

این راهنمای مراقبت از پوست سه مرحله ای ساده ترین راه برای داشتن پوست بدون چروک و براق و محافظت از آن در برابر آلوده گی های مضر و سرگردان است. مهم نیست که شما در روز چقدر مشغله دارید، پوست شما حداقل به 5 دقیقه در روز مراقبت نیاز مبرم دارد.

با این ساده ترین و ابتدایی ترین راهکار مراقبت از پوست صورت روزانه علاقه و عشق را به پوستتان نشان دهید تا همیشه پوست سالم و لطیف  داشته باشید.

منبع

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست