راهکار های موثر داشتن موهای سالم و زیبا چیست

نکات برتر مراقبت از موهای سالم و زیبا 

اینکه موهای سر هر انسان دارای یک روز بد یا روز افت هستند یک امری طبیعی است ! قبول ندارید؟ این مدل های زیبا و پر حجم که معمولا در تبلیغات نگعداری صحیح از مو دیده می شوند برای شما دور از دسترس است ؟ من قبول دارم که خیلی از آنها افراط کرده اند . اما کارشناسان این امر اعتقاد دارند که داشتن موهای سالم و زیبا با استفاده از تکنیک های مناسب مراقبت از مو ،قابل دستیابی است.در این مقاله به تعدادی از این تکنیک ها دست پیدا می کنید . پس با مجموعه کالابخر همراه باشید تا با محصولات متنوع خود در زمینه مراقبت از موهای سالم و زیبا به این مهم دست پیدا کنید.

در ادامه راهکار های دستیابی به موهای سالم و زیبا برای شما کابران گرامی توضیح داده می شوند.

1-موهایتان را مرتب بشویید

برای اینکه پوست سر شما و همچنین موهای سر از آلودگی و چربی های معلق در هوا بدور باشد باید به طور منظم اقدام به شستن موهای سالم و زیبا خود بنماید. البته برای شستن مو مهم است که جنس موی شما چگون است .اگر دارای موهای خشک هستید در هفته به دو بار شستن اکتفا کنید و اگر دارای موی و پوست سر چرب هستید روزانه اقدام به شستن  کنید. 

شستن موهای سالم و زیبا

2- استفاده از شامپو های فاقد مواد شیمیایی

اینکه انسان بتواند تمام عوامل محیطی که می توانند به موهای سالم و زیبا آسیب برسانند کنترل کند غیر ممکن است . اما مورد قابل کنترل برای شما استفاده از محصولات شوینده مو مثل شامپو با در صد پایین مواد شیمیایی که به داشتن موهای سالم و زیبا کمک بسیار زیادی می کند.

باید در انتخاب نوع شامپو مو سر ملایم بودن شامپو مد نظر باشد. در ترکیب ساخت شامپو ها از سولفات ها برای کف کردن  و پارابن ها برای نگهداری استفاده می شوند. که این ترکیبات بمرور زمان بر اثر استفاده می توانند باعث تحریک پوست سر و افزایش اختلالات هورمونی موهای سالم و زیبا شما شوند. 

3-استفاده از نرم کننده ها برای موهای سالم و زیبا

در تکنولوژی ساخت نرم کننده های مو از موادی استفاده شده که موهای سالم و زیبا شما را صاف و قابل کنترل می نماید. از موهای شما در برابر گرما و سایر عوامل محیطی محافظت می کند. اما استفاده درست نرم کننده به چه صورتی است؟ باید این مواد را طوری استفاد کرد که فقط به موها برسد و نه به پوست سر و بعد از استفاده باید حتما موهای سالم و زیبا خود را کامل شستشود دهید. 

4-موهای خود را به طور طبیعی خشک کنید

بر کسی پوشیده نیست که استفاده از سشوار برای موهای سالم و زیبا کمک بسیاری می کند اما رسیدن حرارت زیاد به پوست سر شما مضر و آسیب رسان است . بهترین روش خشک کردن موی با هوای طبیعی و یا استفاده از حوله خشک  بعد از شستن موهای سالم و زیبا  با شامپو می باشد. به هیچ عنوان با موی خیس نخوابید و همچنین شانه نکشید . مالش با حوله باید به صورت ملایم باشد چرا که مالش شدید می تواند به کوتیکول موهای شما آسیب برساند. پس کاملا با موهای سالم و زیبا خود ملایم باش.

5-مو های سالم و زیبا را بطور صحیح چرب کنید

راههای درمانی موثر برای موهای سالم و زیبا قبل از استفاده شامپو، چرب کردن با روغن مو و ماساز دادن که منجر به افزایش گردش خون در پوست سر  و  شل شدن عضلات ، بالا رفتن درخشندگی و تغذیه مو می شود و بازیابی رطویت و رشد مو  و نوک های شکاف شده مو را ترمیم می کند. از روغن های طبیعی مثل بادام ، نارگیل، زیتون و کرچک برای چرب کردن موهای سالم و زیبا خود بهر ببرید و از روغن های معدنی برای مو های خود پرهیز کنید.  

 

6- از برس دندانه پهن استفاده کنید

هرگز موهای سالم و زیبا خود را در حالت خیس برس نکشید چون باعث شکشسته شدن انها می شود .  صبر کنید تا موها کامل خشک شوند و بعد از خشک شدن طبیعی به وسیله یک برس دندانه پهن موهای زیبا خود را شانه بزنید . چون شانه های پهن به موهای شما آسیبی نمی رساند.

برس کشیدن موهای زیبا

7- مو های سالم و زیبا خود را به صورت طبیعی حالت دهید

موج های طبیعی و یا پیچ پیچ های مو که اصطلاحا فری مو گفته می شود را بعید می دانم کس یدوست نداشته باشد. می توان بدون قرار دادن مو در برابر گرمای زیاد برای حالت دادن به نتیجه برسید ولی اگر قصد استفاده از سشواز و یا صاف کننده و همچنین بیگودی بهره ببرید حتما از یک سرم محافظ گرما خوب استفاده کنید. 

 

8-مو های سالم و زیبا خود را به صورت مرتب کوتاه کنید

مدت زمان مطلوب برای کوتاه کردن اندازه موهای سالم و زیبا چقدر است؟ من به شما می گویم بین 6 الی 8 هفته می باشد. در این بازه زمانی موها را کوتاه کنید تا از موخوره های اذیت کننده رها شوید. زمان های که موهای سالم و زیبا شما به وسیله عواملی مثل گرما دیدن، دود سیگار، آلودگب ها، استرس و سایر عوامل دچار آسیب می شود، نوک موهای سالم و زیبا شما دو شاخه می شود. 

کوتاه کردن مرتب مو ها باعث رشد زیاد مو نمی شود . رشد مو در سطح پوست سر انجام می شود ولی کوتاه کردن موها را ضمانت می کند.

 

کوتاه کردن موهای زیبا 9-آب زیادی بنوشید

داشتن موهای سالم و زیبا مستلزم ترکیب هیدراتاسیون داخلی با هیدراتاسیون خارجی است . با وجود اینکه تاکید شده از محصولات فاقد مواد شیمیایی و پارابن و روغن ها برای مراقبت از مو خا استفاده شود ولی نوشیدن دست کم 3 لیتر آب در یک روز سلامت موها را به طرز شگفت آوری تضمین می کند. 

10-غذای سالم مصرف کنید

اهمیت و الزام به استفاده از مواد غذایی سالم و ارگانیک در موضوع داشتن موهای سالم و زیبا و همچنین مراقبت از پوست بسیار مهم و ضروری می باشد. موهای بدن انسان از ترکیبات پروتین ها و اسید آمینه ساخته شده اند.برای رشد مناسب و بهینه و حفظ کیفیت مطلوب خود به تغذیه سالم و مناسب نیازمند هستند.برخی از ماد غذایی مناسب برای رشد و کیفیت موهای سالم و زیبا شما عبارتند از تخم مرغ، توت ها، آجیل، ماهی، سبزیجات و سیب زمینی هستند. 

11- ازمحافظ مو استفاده کنید

بر هیچ کس پوشیده نیست که اثرات مستقیم تابش نور خورشید بر پوست بدن انسان اثرات مخربی دارد و این اثرات مخرب به موهای سر هم آسیب می رسانند. بدین صورت که پرتو های مستقیم نور خورشید باعث خشک شدن رطوبت موها می گردد و بمرور زمان موهای سالم و زیبا شما را خشک و شکننده می کند.

هنگامی از در معرض تابش نور خورشید هستید بهتر است از پوششی مانند کلاه یا روسری استفاده شود تا از آسیب رسیدن جلوگیری شود و همچنین زمانی که در استخر مشغول شنا کردن هستید از کلاه مخصوص استخر استفاده نماید تا کلر موجود در آب استخر به موهای شما صدمه وارد نکند. 

12-از کش مو استفاده کنید

انسان به طور غریزی دوسدار این هستند تا زیبایی طبیعی و ذاتی خود در معرض دید دیگران قرار دهند و گاهها خیلی از افراد از این کار هم لذت می برند . یکی از واردی که در این مسله بیش از حد خودنمایی می کند نشان دادن موهای سالم و زیبا است که بعضی وقتها از ابزار های مثل گیره یا نوار های مخصوص بستن مو استفاده می شود تا از آسیب های محیطی ممکن جلوگیری شود. 

بجای استفاده از نوار ها یا کش های پلاستیکی حتما از بند های پارچه ای استفاده شود و از محکم بستن موی خوداری کنید. 

 

وقتی از موهای خود مراقبت نمی کنید چه اتفاقی می افتد؟

اگر از موهای سالم و زیبا خود به خوبی مراقبت نکنید احتمالا بعد از گذشت مدت زمانی رشد موها متوقف می شود و کم کم عوارضی مثل ریزش مو، شوره سر، خشکی و تیرگی برای شما نمایان می شود . همچنین اگر برای مدت های طولانی اقدام به شستن موهای سالم و زیبا خود نکنید و گرد و غبار در بین موها تجمع می کند و به موی شما آسیب جدی وارد می کند.

عدم استفاده صحیحح از محصولات مراقبتی از مو  می تواند باعث خارش و ریزش مو شود.بنابراین با استفاده از مواد غیر شیمیایی بر هر نوع از موی های که دارید و همچنین تغذیه مناسب و عدم استفاده از گرما برای حالت دهی و سایر نکات ذکر شده در بالا این مقاله دیگر با حالت بد موی زیبا و سالم خود مواجهه نمی شوید. چنانچه با پیروی از راهکار های مراقبت از مو همچنان با مشکل روبرو هستید حتما به پژشک متخصص مراجعه نماید تا با بررسی دقیق تر و کامل تر مشکل موی سر شما را برطرف نماید.

در ادامه برای آگهی بیشتر شما کاربران عزیز سایت کالابخر به نحوه شستشوی موها می پردازیم .

روش شستشوی موهای سالم و زیبا

نحوه شستن موهای خود و محصولاتی که استفاده می کنید می تواند کمک زیادی به حفظ موهای صاف و براق  کند. این نکات ساده از متخصصان پوست را برای حفظ موهای سالم و زیبا دنبال کنید.

1-موهای چرب را بیشتر بشویید

به میزان چربی موجود در موهای خود  باید دفعات شستن مو را افزایش دهید . هر چه چربی بیشتر شستن هم بیشتر .

  •  چنانچه موهای شما تحت درمان مواد شمیایی هستند و با حالت خشکی مو روبرو شده اید بهتر است کمتر شستشو دهید. 
  • در صورتی که پوست سر شما هم دارای چربی باشد باید حداقل روزی یکبار آن را بشورید.
  • با بالا رفتن سن پوست سر شما چربی کمتری تولید می کند. پس در این حالت نیاز به استفاده از شامپو به دفعات نیست. اگر بعد از شستن  در بین موهای سالم و براق خود پوسته پوسته مشاهده کردید، احتمالا به اندازه کافی شامپو استفاده نکرده اید که می تواند منجر به شوره سر و سایر بیماری ها شود.

2- نرم کننده را روی نوک مو متمرکز کنید

نرم کننده ها براحتی می توانند موی نازک را سست کنند لذا باید فقط در نوک مو استفاده شوند و در پوست سر و طول مو نیاید مالیده شوند. 

3- بعد از هر شامپو از نرم کننده استفاده کنید 

هنگامی که از شامپو های دوکاره تمیزکننده و نرم کننده استفاده می کنیم هر دو خاصیت یعنی تمیز کننده و نرم کنندگی رخ می دهد. فواید استفاده از نرم کننده شامل درخشندگی مو، دفع الکتریسیته ساکن در مو ، محافظت در برابر اشعه های مضرر نور خورشید ( UV) و ظاهر موهای آسیب دیده را بهبود می بخشد. 

  4- شامپو و نرم کننده ای را انتخاب کنید که مخصوص نوع موی شما باشد

با توجه به داشتن نوع مو ( چرب – خشک- معمولی – رنگ شده ) باید شامپو و نرم کننده خود را انتخاب کنید. بجز قیمت ، تقریبا تمامی شامپو های دوکاره خاصیت یکسان دارند.           

منبع اول  منبع دوم 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست