بهترین نکات انتخاب ضد آفتاب مناسب

 

اهمیت انتخاب کرم ضد آفتاب خوب

در ارتباط با انتخاب کرم ضد آفتاب مناسب  هست که باید از آن آگاه باشید تا وسیله محافظی مناسب در برابر نور خورشید انتخاب نماید که هم برای شخص شما و هم برای کره زمین سودمند باشد.

حتما آگاه هستید که استفاده از ضد آفتاب مناسب می تواند از پوست شما در برابر بیماری سرطان پوست محافظت و نگهداری نماید. کاهنده چین و چروک صورت و برطرف کننده علایم پیری است. اما اینجا یک موضوع خیلی مهم نمایان می شود آن هم ترکیبات این کرم های ضد آفتاب چه هستند؟ چگونه باید یک کرم ضد آفتاب امن انتخاب شود.

نظریه کارشناسان و محققان

کار گروه محیط زیست (EWG)، یک مجموعه غیر انتفاعی حامی و دفاع کننده، بیان می کند که حدود 75 درصد از کرم های ضد آفتاب موجود ، سطح محافظ ضعیفی دارند و یا دارای ترکیباتی هستند که از یک محصول به دور هستند و حتی نگران کننده هم می باشند.

 

 

 

بررسی های علمی محققان نشان می دهد که بعضی از کرم های ضد آفتاب احتمال آسیب زدن به اقیانوس ها و صخره های مرجانی را دارند. جاهای بسیار زیادی، از قبیل هاوایی و جزایر ویرجین آمریکا، استفاده و مصرف از کرم های ضد آفتاب با ترکیبات شیمیایی خاصی را ممنوع کرده اند.

کرم ضد آفتاب

برای اینکه بتوان مضر بودن ترکیبات یک کرم ضد آفتاب را اثبات شود به تحقیقات و مطالعات زیادی نیاز است، این نگرانی ها خیلی از آمریکایی ها را با چالش هایی درباره ایمنی ضد آفتاب و نداشتن اطمینان مناسب برای خرید یک کرم ضد آفتاب  مناسب قرار داده است.

ضرورت استفاده از ضد آفتاب

کارشناسان معتقد هستند مهمترین مسله این است که این چالش ها مانع عدم استفاده از کرم ضد آفتاب  مناسب نشود ، زیرا اگر بدون محافظت از پوست در مقابل نور خورشید قرار بگیرید بدون شک در معرض خطر ابتلا به سرطان پوست قرار می گیرید.

شایع ترین سرطان در کشور ایالات متحده آمریکا سرطان پوست است، بطور متوسط از هر 5 نفر یک مورد به این بیماری مهلک مبتلا می شود. سرطان پوست دارای دو نوع ملانوما و غیر ملانوما است که میزان ابتلا به آن افزایش پیدا کرده است. در کشور آمریکا یک درصد از تشخیص ها از نوع ملانوما است که بسیار مرگ بار است.

مونا گوهارا، دانشیار بالینی پوست در دانشکده پزشکی ییل و عضو آکادمی پوست آمریکا (AAD) می‌گوید: «هر نوع ضد آفتاب با هر ترکیبی بهتر از استفاده نکردن است.» واضح استکه پرتو های نور خورشید می توانند بیماری سرطان را به شما بدهند . تا به امروز هیچ داده اثبات شده ای وجود ندارد که بگوید کرم های ضد آفتاب می توانند باعث بروز سرطان شوند.

 

کرم ضد آفتاب ایمن

آیا ترکیبات ضد آفتاب می توانند به سلامتی شما آسیب بزنند؟

سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) در چند سال گذشته اقدام به ارزیابی و پایش داده های ایمنی مواد ضد آفتاب گرفت . پس از یک مطالعه بالینی طولانی، سازمان پی برد که برخی از مواد شیمیایی رایج ضد آفتاب – آووبنزون، اکسی بنزون، اکتوکریلن، هموسالات، اکتیسالات و اکتینوکسات – توانایی عبور از پوست را دارند و وارد جریان خون شما شوند.

این تحقیق نمایان کرد که حتی پس از یک بار مصرف کرم ضد آفتاب، مواد شیمیایی ترکیب شده با کرم برای مدت طولانی در بدن شما ماندگار است.

دیوید فاینسون، ایمونولوژیست و متخصص پوست می‌گوید این حقیقت که این مواد شیمیایی به خون شما وارد می‌شوند، الزاما به معنای مضر بودن آن مواد نیست.

بعضی از تحقیقات آزمایشگاه ها بیانگر این هستند که ترکیبات شیمیایی موجود در ضد آفتاب مناسب می توانند با کارکرد طبیعی سیستم هورمونی بدن تداخل داشته باشد، و باعث بروز مشکلات زیادی در حوزه سلامت بشود . مثل تاثیر بر رشد نوزاد. اما Fivenson بیان می‌کند: «در مطالعه واقع‌بینانه مردم هرگز شواهد خوب و عملی دال بر آسیب وجود نداشته است».

تسنیم محمد، پزشک ارشد بخش پوست در سیستم بهداشت هنری فورد در دیترویت، می‌گوید: اگر یک عنصر برای اجتناب از آن وجود دارد، احتمالاً اکسی بنزون است. او می گوید: «در بسیاری از مناطق جهان، مانند اروپا، دیگر اصلا مورد قرار نمی گیردنمی شود.

 

کرم ضد آفتاب 7 نکته برای انتخاب کرم ضد آفتاب مناسب

 

  1. یک کرم ضد آفتاب بر اصول مواد معدنی داشته باشید

     در مقایسه با ضد آفتاب هایی که حاوی مواد شیمیایی هستند ، ضد آفتاب های معدنی عوارض پوستی کمتری دارند . گوهارا توضیح می‌دهد با توجه به این که ضد آفتاب‌های شیمیایی مانند اسفنج عمل می‌

کنند و نور ماورا بنفش خورشید را بشدت جذب می کنند ولی یک ضد آفتاب مناسب و فیزیکی مانند یک سپر از پوست شما دفاع می کند و اشعه های UVA و UVB را از پوست بدن شما دفع می کند.

 

    1. تحقیق کنید که کرم ضد آفتاب آیا در صخره ایمن است یا خیر

      یکی از بنیانگذاران گروه آکادمی پوست آمریکا که مسائل زیست محیطی را مورد مطالعه و تحقیق قرار می دهد، می گوید تحقیقات آزمایشگاهی نشان می دهد برخی از ترکیبات شیمیایی کرم ضد آفتاب می توانند برای مرجان ها و دیگر موجودات دریایی خطرناک باشند. با این حال، تأثیر واقعی نامشخص است زیرا غلظت مواد شیمیایی مورد استفاده در برخی از مطالعات 1000 برابر بیشتر از مقدار آن در محیط‌های دنیای واقعی بود. 

      اگر در حال سفر به مکانی هستید که در آنجا بعضی از مواد شیمیایی ممنوع هستند باید کرم ضد آفتاب مناسب با برچسب ایمن برای صخره ها بهمراه داشته باشید تا بتوانید استفاده کنید با این حال، به یاد داشته باشید که این شرایط توسط موسسه FDA تنظیم نمی شود، Fivenson می گوید.

      شما همیشه باید مواد تشکیل دهنده کرم ضد آفتاب ایمن را بررسی کنید تا اطمینان حاصل کنید که حاوی اکسی بنزون یا اکتینوکسات نیستند – این دو مواد شیمیایی که اغلب به دلیل تأثیر مضر آنها بر زندگی دریایی ممنوع هستند.ویژگی های ضد آفتاب عالی

    2. کرم ضد آفتاب با SPF حداقل 30 را انتخاب کنید

      اس پی اف (SPF) مخفف «شاخص محافظت در برابر خورشید »، معیاری برای سنجش عملکرد یک کرم ضد آفتاب برای محافظت از شما در برابر اشعه‌های UVB خورشید است که عامل آفتاب سوختگی هستند.

      یک کرم ضد آفتاب با SPF 30 یا بالاتر انتخاب کنید چرا که 97 درصد از اشعه UVB خورشید را دفع می کند. SPF های بالاتر از 30 به میزان کمتری موثرتر هستند، بنابراین این طور فکر نکنید که SPF های بالا تر از شما در مقابل اشعه های خورشید بهتر دفاع می کنند .

    3. به دنبال کرم ضد آفتاب “طیف گسترده” باشید

      کرم های ضدآفتابی که عنوان «طیف وسیع» دارند، ضمانت می کنند که در برابر اشعه های UVB که باعث آفتاب سوختگی پوست می شود و همچنین در برابر اشعه های UVA که باعث چین و چروک و پیری می شود، محافظت می کند. یکی از عوامل تاثیر گذار در بروز بیماری سرطان پوست ، اشعه UVA می باشد.

    4. مراقب اسپری های ضد آفتاب باشید

      با توجه به سهولت استفاده از اسپری های ضد آفتاب ، ولی بیشتر پزشکان متخصص پوست آن را تاکید نمی کنند. چرا ؟ چون هنگام اسپری کردن محلول در اطراف صورت پخش می شود و اگر مقداری از آن استنشاق شد بشدت برای ریه های انسان خطرناک و مضرر است .

      اگر قصد استفاده دارید باید حواستان باشد نزدیک صورت و مجاری تنفسی اسپری نکنید . همچنین با توجه به خاصیت پخش شوندگی اسپری امکان دریافت پوشش کامل میسر نیست . دکتر تسنیم محمد می گوید کاربرد یکنواخت اسپری ضد آفتاب سخت است و بسیاری از اسپری ها در اثر وزش باد از بین می روند.

    5. اگر پوست تیره تری دارید به دنبال فرمول های هدفمند باشید

      افرادی که دارای رنگ پوست تیره هستند هم نیاز به محافظت از پوست در برابر اشعه ای خورشید هستند . مشکل اینجاست که برخی از ضدآفتاب‌ها – به‌ویژه ضدآفتاب‌های حاوی مواد معدنی – باعث می‌شود افراد رنگین پوست خجالتی به نظر برسند.

      رئیس بخش پوست در کلینیک کلیولند، می‌گوید: «صنعت کرم‌های ضدآفتاب به این مرحله رسیده است که کرم‌های ضدآفتاب مناسب رنگی تولید کرده است که در افراد با پوست تیره‌تر گچی به نظر نمی‌رسند. او می‌گوید به‌جای حذف کامل حفاظت، به دنبال فرمول‌هایی باشید که از ذرات میکرونیزه یا رنگ‌هایی برای به حداقل رساندن گچی پوست استفاده می‌کنند.

    6. کرم ضد آفتاب را به درستی مصرف کنید

      اکثر افراد تنها حدود 20 تا 50 درصد از مقدار مورد نیاز ضدآفتاب خوب خود را برای دستیابی به مقدار SPF روی برچسب استفاده می کنند. افراد بزرگسال برای داشتن محافظت کامل و ایمن ، به حدود یک اونس کرم ضد آفتاب نیاز دارند تا تمام بدن آنها را کاملاً بپوشاند.

      Vidimos می گوید: «برای کل بدن خود، از یک قاشق چای خوری روی صورت و گردن، دو قاشق چای خوری روی تنه، یک قاشق چای خوری روی هر بازو و دو قاشق چای خوری روی هر پا استفاده کنید. این به شما مقدار حفاظتی را می دهد. اکثر مردم یک ربع تا نصف چیزی را که باید بپوشند می پوشند. هر دو ساعت یکبار یا بعد از شنا تمدید کنید و پشت، گردن، صورت، گوش ها و بالای پاهایتان را فراموش نکنید.

 

منبع

 

کرم ضد آفتاب و ضد لک بدون رنگ و مات ۴ کاره SPF50 اسپات گارد مای

۹۵,۰۰۰ تومان

  • مناسب انواع پوست
  • ضدآفتاب بدون رنگ
  • فوق العاده سبک و مات
  • مرطوب کننده
  • خواص آنتی اکسیدانی
  • جذب سریع
  • فاقد اسانس
  • ضدچروک و لک
  • تقویت کننده
  • فاقد اوکسی بنزن
  • مقاوم در برابر آب
  • حجم: 50 میلی لیتر

ناموجود

برای استفاده از ویژگی لیست انتظار باید ثبت نام کنید. لطفاً وارد حساب خود شوید یا یک حساب جدید ایجاد کنید

توضیحات

معرفی

نور خورشید به خاطر وجود اشعه‌های مادون قرمز و فرا بنفش به شدت برای پوست خطرناک و آسیب زننده است به همین خاطر استفاده از محصولات ضدآفتاب برای حفظ سلامت و شادابی پوست از اهمیت بالایی برخوردار است. ضدآفتاب اسپات گارد مای با SPF50 خود به خوبی از پوست در برابر اشعه‌های مضر UVA و UVB مراقبت کرده و از آسیب دیدن آن جلوگیری می‌کند. این محصول فاقد رنگ بوده و در نهایت جلوه‌ای طبیعی و مات به پوست می‌بخشد. ضدآفتاب بدون رنگ Spot Guard مای از تکنولوژی Advanced Spectral و SPF Booster بهره گرفته و مانع ایجاد لک‌های ناشی از نور خورشید روی پوست می‌شود. این محصول بافت سبکی دارد، به سرعت جذب پوست شده و به تامین و حفظ رطوبت کمک می‌نماید. ویتامینB5 موجود در ضدآفتاب مای به خوبی در پوست نفوذ کرده و در افزایش نرمی و لطافت آن تاثیرگذار است. این ویتامین موجب بازیابی شادابی و افزایش طراوت پوست شده و برای احیاسازی آن ثمربخش است. وجود ویتامینE در ضدآفتاب 4 کاره مای به محافظت از پوست در برابر رادیکال‌های آزاد و بروز پیری زودرس کمک کرده و مانع ایجاد چین و چروک روی آن می‌شود. ضدآفتاب اسپات گارد 4 کاره مای ضدلک، تقویت کننده و روشن کننده پوست بوده و در صاف و سفت شدن آن تاثیر مثبتی دارد.

توضیحات تکمیلی

حجم

ساخت

ایران

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “کرم ضد آفتاب و ضد لک بدون رنگ و مات ۴ کاره SPF50 اسپات گارد مای”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوال محصول

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست